Chailatte!

Fått frågan hur man gör chailatte hemma av mina vänner så tänkte att jag kunde visa det här nu på bloggen!

man börjar med att värma upp 3-4dl mjölk beroende på koppens storlek och hur mycket du vill ha! Jag använde 3,5dl vanlig grön mjölk.

Sen tar man 2msk chai cyrup. Det går att köpa på espressohouse och mat och muffins i Karlstad! En sån flaska som jag har kostar 69kr.


När mjölken är varm häller man i mjölken i koppen, men inte allt, man sparar lite i kastrullen!

sen skummar man mjölken lite! och sedan häller på, vill man ha lite lyxigare skum så kan man köpa Latte Art. Det kostar ca 14 kr för 1liter och finns på vanliga mataffärer! 

klart! super enkelt och det går snabbt!
puss J!


Kommentarer
Postat av: thesswester - inte som alla andra

åååh fifan vad gott :o

dock brukar jag alltid dricka cappuccino när jag är iväg och fikar :)

2011-01-09 @ 00:28:05
URL: http://thesswester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0